Bu Blogda Ara

13 Kasım 2010 Cumartesi

5.gün (Vizeler)

Vizeler yaklaşıyor ,öğrenci için dönüşü olmayan yola giriliyor yani. Bir finalin dönüşü var çünkü bütü var ama vizenin tekrarı yok %40 lık etkiside düşünüldüğünde de hiç yabana atılmaması gerekiyor. Üniversitedeki 11. dönemim dolayısıyla 11. vize dönemime giriyorum... 13 tane ders alıyorum bu dönem 8 tanesinin vizesine giricem ve 6 tanesini geçmeyi hedefliyorum. Bir dönemde 6 ders geçmek genel olarak baktığında baya iddialı bakalım. Öncelikle vize-final-büt denklemini çözmekle başlamak gerekiyor. Vizenin %40 olduğunu yazmıştım dolayısıyla aslan payını final alıyor. Ancak bütlerden sonra 2-3 hafta okul olduğu düşünüldüğünde finaldeki soruların büyük oranının vizedeki sorulardan oluşacağı da bi gerçek. Final benim için önemsiz çünkü  samsunluyum memlekete git gel derdim yok büte de girebilirim. Yani finali ekarte ediyorum benim için önemli olan vize ve büt. Ancak şehir dışından gelmiş bir öğrenci için vize-final daha önemli. Neyse. Sınav sistemine biraz baktığında esas çözülmesi gereken kilide geliyoruz. Üniversite gibi akademik bir alanın toplum için bilimsel bilgi üretmesi ve var olanı geliştirmesi gerekirken maalesef üniversitelerimiz toplum yerine egemen sınıfa bilim üretmekte ve akademik eğitimden çok uzakta. Eğitim bir bütün olarak analitik-sentezci yöntemden uzak ezberci bir hale bürünmüş durumda. İşte bu ezberci eğitimin direk karşılığı VİZE-FİNAL-BÜT. Ders notlarını en iyi ezberleyebilen öğrenci en yüksek notu alan ve en iyi öğrenci olma durumuna geliyor. Bu öğrenci gelecektede pek tabi öğretici konumuna geçiyor ve kendi yaptığını öğrenciden istiyor ezberci çark bu şekilde yürüyor. Bir profesör asistanlıktan doneçtliğine ders anlattığı bütün dönemlerde hep AYNI dersi anlatmıştır. Hatta dikkatinizi çekmiştir çoğu öğretmenin tamamen sararmış kalın anlatma notlarından oluşan defterleri vardır. Yıllardır hep aynı defterden anlatmıştır çünkü :) Pratik için kullanılan labaratuarların hali ise başlı başına başka bir blog yazısının konusu... Yani sonuç olarak 2 haftalık bir ezberleme dönemine girdim :) ve tabi birçok öğrencide bu dönemde. Esasen dersi cc gibi notlarla geçen öğrenciler tek gecelik çalışmayla geçerler. Tek gecelik çalışma daha mantıklıdır bi noktasında çünkü iki hafta önce ezberlediğin bir notu sınavdan 4-5 saat önce ezberlemiş olmak daha avantajlıdır. Bu terich ettiğim ya da önerdiğim bir yöntem değil 12 den sonra başlanan çalışmalar sonucunda nasıl olsa kalacam deyip batağa dönmeyle de sonuçlanabilir klasik yöntemde... Bir de araya bayram girmiş durumda bayramda memlekte giden öğrenciler eş dost ziyaretinde memleket özleminde ders çalışmaya vakit ayırmaları pek mümkün değil... Kalır geriye bir hafta bir haftada bir öğrenci kaç vizeyi yani dönüşü olmayan yolu iyi notla bitirebilir? Bir de hayatını ders çalışmaya - ezberlemeye- ayırmış öğrenciler onlara ne demeli onların asosyal yaşamı başka bir bloga. Ders mi çalışsam ne yok saat geç oldu makarnamı bitirip bu geceyi kendime vericem....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder